Komorový drak s konstantní sílou má velmi specifickou konstrukcí. Když se na nebi usadili první draci, objevila se otázka větrného rozsahu. Draci fixed bridle mají poměrně úzký větrný rozsah, což vyžaduje většinou vlastnit křídla různých rozměrů. Zatímco na místních akcích to nebyl žádný problém, tak s dalšími výlety vlastnit 2 nebo 5 draků bylo poměrně problematické.
Experti tedy začali přemýšlet nad tím, co je třeba udělat, aby došlo ke zvětšení větrného rozsahu křídla. Nápomocné bylo řešení používané u padákových kluzáků. Výsledkem prací byla možnost změny úhlu náběhu draka díky použití vhodného nakonfigurování uzdy vybavené kladkami. K řízení takového draka byl už tedy potřebný jen bar podobný tomu, který se používá u draků nafukovacích.
Vznik prvních draků DSS, čili Depower Speed Systém
Draci DSS se na první pohled konstrukcí téměř neliší od draků fixed-bridle, neboť vypadají jako draci komoroví. Rozdíly jsou patrné jen v detailech. Uzda má poměrně komplikovanější uspořádání, které umožňuje dynamickou změnu úhlu náběhu.
1. Náběžná hrana – můžeme říci, že se jedná o přední stranu tažného draka, je nasměrována na stranu, ze které fouká vítr. V náběžné hraně se nachází otvory, kterými drak zadržuje vzduch, neboť uvnitř komor musí být tlak nezbytný k udržení tvaru draka.
2. Odtoková hrana – jedná se o zadní část draka, je to jeho konec. Zde se nachází k sobě sešité horní a dolní potahy křídla, díky čemuž má křídlo v profilu tvar kapky vody.
3. Tip – konec křídla. Současně z levé, ale i z pravé strany je křídlo řádně zakončené. Jsou to hraniční komory nejčastěji uzavřené z vnější strany.
4. Vzduchové otvory – speciální otvory v náběžné hraně, díky kterým drak zachycuje vzduch nezbytný k udržování vhodného tlaku uvnitř komor.
5. Hlavní uzda – uzda se obvykle skládá ze 4 řad: A, B, C a taky z řady Z. Řady A, B a C patří k tzv. hlavní uzdě. Právě na těchto třech řadách leží veškerá síla, kterou drak generuje. Tyto řady musí mimo jiné určovat i vhodný tvar křídla a úhel náběhu shodný s pokyny vyplývajícími z baru.
6. Brzdová uzda – jedná se o poslední řadu uzdy nejčastěji označovanou písmenem Z. Úkolem této uzdy v draku DSS je určit změnu úhlu náběhu obou stran křídla shodně s pokyny vyplývajícími z baru. Díky tomu se síla draka může zvýšit nebo snížit, je možné i řídit let křídla.
7. Depower systém – říká se mu i Mixer a jedná se o vhodně navržené uchycení kladek a šňůr, které umožňují dynamickou změnu úhlu náběhu křídla. Mixer představuje spojku mezi barem a příslušnými řadami uzdy. Nejčastěji se setkáváme s jednoduchým systémem založeným na jedné kladce. V pokročilejších konstrukcích se nachází dvě kladky.
8. Nosné šňůry – (Front/Power lines) jsou to hlavní šňůry, na které je převedena celá síla tažného draka. Tyto šňůrky jsou připojeny k prostředku baru, a pak přes šňůru depowera přímo do trapézu.
9. Brzdové/řídící šňůry – (Back/Brakes lines) jsou to šňůry, díky kterým můžeme otáčet křídlem a taky mu přidávat nebo ubírat sílu. Tyto šňůry jsou připojeny k hraně baru.
10. Revize – jedná se o speciální, suchým zipem zajištěný otvor nacházející se u Tipu. Během letu umožňuje odstranit z draka různé nečistoty, písek, trávu, listí atd. Revize je během obyčejného používání uzavřená, otevírá se teprve tehdy, když je potřeba křídlo vyčistit.